E-TİCARET EĞİTİMİ DÜZENLENDİ

Zile Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı tarafından düzenlenen E-Ticaret Eğitimlerini Kocaman AR-GE Danışmanlık İnevasyon Hizmetleri Ltd.Şti. Eğitmeni Mehmet Kocaman tarafından vermiştir. Oda Başkanlığımızın üyelerine verdiği eğitim hizmetlerinden “e-ticaret eğitimi” ticari başarıda e-ticaretin ve sosyal medyanın gücü, arama motoru optimizasyonu ve ceo hizmetleri, bir şirkete interaktif yüz kazandırmak, interaktif kurumsallaşma modeli ve e-ticaret, sanal mağazalar, e-ticaretin ve interaktif mağaza yönetimi, interaktif dijital medya planlama, Google adword, internet reklam ajans yönetimi, internet reklam sistemi yönetimi, internet reklamcılığı, internette pazarlama, web blogla pazarlama, e-ticaret eğitimi, e-mail pazarlama stratejileri, sosyal medya ve sosyal ağlar üzerinden pazarlama, kim hangi sosyal medyayı satıyor? gibi konular teorik ve pratik planlamaların anlatıldığı eğitimin önemine vurgu yapan Başkan Sargın Oda Başkanlığımıza kayıtlı üyelerimizin Gelişen dünyada sosyal medya kullanımı ve e-ticaretin önemi her geçen gün artmakta.  Sosyal medya kullanımı günümüzde sadece bireysel ve toplumsal mesaj vermeden de öteye özellikle pazarlama, marka tanıtımı gibi birçok faaliyet üzerinde etkisi azımsanmayacak ölçüdedir. Aktif olarak sosyal medyayı kullanan birçok firma hem kullanıcı üzerinde olumlu etki yaratmış hem de marka bilinirliliğini artırmıştır. Biz de üyelerimizin günümüz şartlarına ayak uydurması adına e-ticaret eğitimine katılım sağlayan üyelerimize aldırdık. Eğitiminin sonunda ise, katılımcılara katılım belgesi takdim edildi. Dedi. 09.03.2018









GTİ AŞ GENEL KURULU HİSARCIKLIOĞLU’NUN KATILIMIYLA GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Gümrük ve Turizm İşletmeleri (GTİ) AŞ Genel Kurulu, TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu’nun katılımıyla Ankara’da gerçekleştirildi.​ TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, Genel Kurul’da yaptığı konuşmada GTİ’nin gerçekleştirdiği başarılı çalışmalarda emeği geçenlere teşekkür etti. “Niyet hayırsa, akıbet hayır olur” diyen Hisarcıklıoğlu, 2005 yılında bu işe hayırlı niyetle başladıklarını vurgulayarak, Türkiye’nin dış ticaretinin yarısının kara gümrük kapılarından yapıldığını ama yıllarca Gümrük kapılarına yatırım yapılmadığı için, kötü koşullardan dolayı bir sürü problem çıktığını ve ek maliyetlere neden olduğunu söyledi. Bu sıkıntıyı üyelerini çektiğini ifade eden Hisarcıklıoğlu, “Sınır kapılarındaki güvenlik sorunlarından dolayı bütün Türkiye çekiyordu. O dönemde hükümetimize dedik ki, ‘verin biz yapalım’. Onlar da bu camiaya güvenip verdiler. Biz bu işi hayal edip yola çıktığımızda 137 Oda ve Borsamız bizi anladı, bu işe emek ve gönül verdi. Yine kültürümüzde bir söz var: ‘Birlikte rahmet ve bereket, ayrılıkta azap vardır’ Bu birlik-beraberlik olunca bereket de geldi” dedi. Dünyanın hiçbir yerinde böyle bir proje olmadığına dikkat çeken Hisarcıklıoğlu, “Çok açık söylüyorum GTİ A.Ş bugün Türkiye’nin en önemli değerlerinden, en çarpıcı başarı hikayelerinden biridir. Her şeyden önce bu başarı, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği camiasının vizyonunun ve birlikten doğan gücümüzün eseridir. Sizin eseriniz. Bir araya geldiğimizde neler kazanabileceğimizin, ülkemize neleri kazandırabileceğimizin en somut göstergesidir” şeklinde konuştu. GTİ AŞ.’nin bugün kamu-özel sektör işbirliğinin en başarılı örneği haline geldiğini belirten TOBB Başkanı, sadece Türkiye’de değil, dünyada örnek proje haline geldiğini söyledi. Hisarcıklıoğlu, Birleşmiş Milletler’in de bu projeyi bütün dünyaya gösterdiğini, ‘Gümrüklerinizi güvenli ve hızlı hale getireceksiniz Türkiye gibi yapın, TOBB gibi yapın’ dediklerini aktardı.            Bu kapsamda bölge ülkeleri ile çalışmaya başladıklarını anlatan Hisarcıklıoğlu, “İşte Türkiye’nin edindiği bu tecrübe ve oluşturduğu örnek modeli, İpek yolu üzerindeki ülkelere uygulayabilirsek, o zaman kazanan biz olacağız, coğrafyamız olacak. Şimdi bu amaçla bölge ülkelerinin gümrük kapılarının modernizasyonu noktasında da önemli bir noktaya geldik. İran ve Orta Asya ülkelerinde bu konuda çalışmaya başladık. İnşallah hep birlikte bunu da başaracağız” dedi. 06.02.2018


ZİLE KÖMESİ’NİN MARKA LANSMANI YAPILDI…

Zile Ticaret ve Sanayi Odası tarafından yürütülen ve KOSGEB Başkanlığı tarafından desteklenmeye uygun bulunan “Zile Kömesi Yüzünü Yurtdışına Dönüyor” Projesi kapsamında, Zile Kömesi için marka çalışmaları tamamlandı. Proje ile ilgili bilgi aktaran Proje Koordinatörü Tuğba Vural “11.09.2017 tarihinde süreçleri resmi olarak başlayan proje ile ilgili olarak, yaklaşık 5 ayı geride bıraktık. Geçirdiğimiz süreçte, projemiz ile ilgili önemli adımlar attık. Zile Kömesi üreticileri ve satıcıları ile 2 kez istişare toplantısı yapıldı. Tokat Teknopark’ta bulunan Gıda, Mikrobiyoloji gibi farklı alanlarda uzmanlaşmış hocalarımız ile toplantılar düzenledik. Sayın Cemalettin Tabanlıoğlu’nun bağında, Tokat Teknopark ile birlikte coğrafi işaret tesciline uygun kömeler hazırladık. Hazırlanan ürünler ile ilgili, şu anda özel bir üniversitenin ar-ge laboratuarında işlemler başladı. Farklı ambalaj formları ile raf ömrü çalışmaları, fiziksel kimyasal ve mikrobiyolojik özellikleri üzerine farklı alanlarda yapılan çalışmalarının sonuçlarının yaklaşık 2 ay sonra elimize ulaşacağı öngörülüyor. Ve en önemlisi… Zile Kömesi tanıtımlarında, katalog ve broşürlerde, fuarlarda, ürünün ambalajlarında, paketlerinde ürünümüzün taşıyacağı yüzü… Marka çalışmaları tamamlandı. Marka çalışmaları için Ankara’dan Aren Reklam Tanıtım Ltd. Şti. ile çalıştık. Yaklaşık 3,5 ay süren çalışmalarda; yurtdışı pazarlar için renk algısından, yöresel ürünlerde beklenen özelliklere kadar pek çok detay incelendi. Bugün bu çalışmaları neticelendirerek sizlerle paylaşmaktan gurur duyuyoruz” dedi. Yönetim Kurulu Başkanı Şükrü Sargın ise, “Coğrafi işaret tescilini aldığımız Zile Kömesi, bizim için hep kıymetliydi. Ancak ürünün ticari potansiyeli ve bölgeye sağlayacağı değer, henüz zihinlerimizde değildi. Zile Ticaret ve Sanayi Odası olarak, bir ürüne sadece tescil almanın yeterli olmayacağına inandık hep. “Zile Kömesi Yüzünü Yurtdışına Dönüyor” Projesi de böyle doğdu. Henüz başlangıç yolundayız; ürünün marka çalışmalarını tamamladık, geride paketleme ve ambalaj sorununu çözmek var. Bu süreçte olumlu/olumsuz çok eleştiri aldık. Logo renklerinden, şekil ve biçimine kadar… Bu çalışmalar yapılırken; insanların alışveriş algılarından, psikolojide renk ayrımına kadar, pazarlama stratejilerine kadar tüm detaylar gözden geçirildi. Ayrıca biz bu sürece tek başımıza karar vermedik. Tescili Odamızda olmasına rağmen, yöremize ait bu ürün için çok fikir aldık. Zile Belediyesi’nin, Zile Kömesi üretici/satıcılarının, Zile TSO Meclis ve Yönetim Kurullarının katıldığı ortak toplantılar yapıldı. Hatta değişmesi istenen özellikler için oylamalar yapıldı. Çıkan sonuç, çoğunluğun kararı. Eleştirmeden önce düşünmek lazım; bu zamana kadar kimsenin el sürmediği işler için çalışmalar yapılıyorsa, biraz da takdir etmek lazım. Bu bir başlangıç. Ürünün marka çalışmalarını tamamladık. Sırada ambalaj ve paketleme çalışmaları var.” Dedi. Marka lansmanı sırasında, Zile Kömesi üreticilerimizden Sayın Zatullah Şenkaynağı’nın ikramlık olarak getirdiği, el yapımı Zile Kömesi ve Zile Tarhanası dağıtıldı.  Başkan Sargın “Bize gönül veren ve destek olan tüm katılımcılara; süreçte tecrübeleriyle yanımızda bulunan Sayın Cemalettin Tabanlıoğlu ve Sayın Zatullah Şenkaynağı’ na, bugün bu lansmanın gerçekleşmesinde en büyük katkısı olan Aren Reklam Ajans Başkanı Arif Demirbaş ve Genel Koordinatör Engin Yalçınkaya öncülüğünde tüm AREN Ekibi’ ne ve ayrıca Yönetim Kurulum, Meclisim ve tüm personellerime teşekkürlerimi sunuyorum” dedi. 05.02.2018